HTML

Szép város Kolozsvár

Február 7-től május 7-ig a kolozsvári Babes-Bolyai Egyetem tanulója leszek. Az élményeimet itt írom le.

Friss topikok

  • schild: :) Ez kedves tőlük. :)))) Tanuljá szorgalmasan . (2011.04.20. 21:58) Apró örömök
  • Ritke: @vadaika: Már mi a sztereotípia? Nagyon tetszett. Nagyon durva, hogy milyen történelmi pillanatok... (2011.04.20. 21:19) Szászföld, Székelyföld
  • Ritke: @Móna.1: Na, ezeket a kommenteket eddig nem is láttam. Kata, a képeket most küldöm. Móni, majd jöh... (2011.04.20. 14:10) Hazalátogatás és visszatérés
  • schild: Gyere szeged felé... :))) (2011.04.11. 22:04) Véletelen találkozás
  • Ritke: Sziaaa. Ez most valami eu-s pályázat volt szerintem, érdekes. JÓl vagyok nagyon! Már csak egy hóna... (2011.04.08. 08:46) Tordai sóbánya

Linkblog

2011.03.07. 17:25 Ritke

Román nyelvkurzus

Ma volt az első román nyelvkurzusom. Tök érdekes volt. Eleve a helyzet, hogy amerikaiakkal, olaszokkal, németekkel, hollandokkal, koreaiakkal, stb. együtt tanulom a románt úgy, hogy angolul magyarázzák. De szerencsére mindent értetettem angolul is, és románul is. Először a betűket vettük át, aztán a köszönéseket, és kisebb szituációkat. És óra után tök vicces volt, hogy mindenki próbált kicsit románul beszélni egymással, pl.: Ce mai faci? Asa si asa. Ezt az utóbbit mindenki úgy mondja: asasasa:) Amúgy ez azt jelenti: hogy vagy? szo-szo. Úgy döntöttem, be fogok járni, már nem is annyira a nyelvtanulás miatt (bár miért ne, ha már itt vagyok), inkább a társaság miatt. Kétszer lesz egy héten két óránk.

Ezen kívül ma volt még egy órám, mostam, beszélgettem Alízzal, most meg tanulok már, és takarítottam is. És most már eljutottam arra a szintre, hogy figyelnem kell az utcán, mert most már vannak ismerősök. Eddig csak az a fázis volt, hogy az otthon ismert emberekhez hasonló embereket láttam. Ez otthon is megvolt, Szegeden szekszárdiakat véltem felfedezni, Pesten szegedeieket. Itt meg keverve mindenkibe belelátok mindenkit:) Gondolom ez akkor van, amikor új helyre költözik az ember. Szerintetek? :)

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szepvaroskolozsvar.blog.hu/api/trackback/id/tr372719026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadaika 2011.03.09. 10:34:08

Bocs, hogy nem köszöntem ;)

nővérgye 2011.03.13. 09:32:17

Ritus! Az én alteregómmal már találkoztál? :) Mint az így jártam anyátokkalban. Lehet, hogy egy sztriptíztáncos vagy egy pankrátor vagyok ott. :) Ja, kijött itthon a filmed Anthony Hopkinsszal. A címe Rítus. :)

Ritke 2011.03.13. 20:26:45

@nővérgye: :) Majd szólok, ha látlak:)
süti beállítások módosítása