HTML

Szép város Kolozsvár

Február 7-től május 7-ig a kolozsvári Babes-Bolyai Egyetem tanulója leszek. Az élményeimet itt írom le.

Friss topikok

  • schild: :) Ez kedves tőlük. :)))) Tanuljá szorgalmasan . (2011.04.20. 21:58) Apró örömök
  • Ritke: @vadaika: Már mi a sztereotípia? Nagyon tetszett. Nagyon durva, hogy milyen történelmi pillanatok... (2011.04.20. 21:19) Szászföld, Székelyföld
  • Ritke: @Móna.1: Na, ezeket a kommenteket eddig nem is láttam. Kata, a képeket most küldöm. Móni, majd jöh... (2011.04.20. 14:10) Hazalátogatás és visszatérés
  • schild: Gyere szeged felé... :))) (2011.04.11. 22:04) Véletelen találkozás
  • Ritke: Sziaaa. Ez most valami eu-s pályázat volt szerintem, érdekes. JÓl vagyok nagyon! Már csak egy hóna... (2011.04.08. 08:46) Tordai sóbánya

Linkblog

2011.02.23. 10:35 Ritke

Ac de siguranţă

Tegnap elindultam negyed 8-kor a suliba, hogy biztosan odaérjek a 8-as órámra (amúgy fél óra volt az út gyalog, de a héten kapok bérletet). Nagyon szép volt az idő:

Az első órám Antropológiai nyelvészet volt, szerintem érdekes. Az a tanárnő tartja, aki a kapcsolattartóm volt, mikor kijöttem. Hoztam neki egy üveg szekszárdit, úgyhogy remélem megvan a 10-es:) Ja, mert hogy itt 10-es a legjobb osztályzat. Amit tanulni fogunk, azt már tanultam otthon több tantárgyon belül is, így nem lesz nehéz. Bár, nagyon sokat felejtettem.

Az óra után kétórás szünetem volt, ezalatt megebédeltem, és olvastam a könyvem, a Két utazás Erdélyben-t. Kolozsváron játszódik az a rész, ahol tartok, és tök jó, hogy be tudom azonosítani a helyszíneket. Van benne olyan rész is, hogy Polcz Alaine visszaemlékezik, hogy mennyit unatkozott a Farkas utcai templomban. Arra gondoltam, hogy lehetne itt ilyen emléktábla: "Itt unatkozott Polcz Alaine.":) És ezt tovább lehet vinni:)

Na, ezután Retorika volt. A tanár úr egy jelenség. Nagyon kedves, az az igazi tanáralak. Rögtön mondta nekem, hogy mit csinált Szegeden, meg Bonyhádon. Az a fajta, aki egy rövid kérdésre 20 percben válaszol. Így kicsit unalmas volt ez a két óra vele, de ugyanakkor érdekes is. Ami nekem új lesz, és igazán érdekes, az a szerda esti és a csütörtök esti óra, és a pénteki, ami nem kötelező. 

Suli után a nagy küldetésem az volt, hogy biztosítótűt kerestem (tűt a szénakazalban). Négy boltban mondtam el, hogy ac de siguranţă (ilyen egyszerű románul), az ötödikben sikerült. Nem gondoltam volna, hogy ez ilyen nehéz lesz. Tegnap nem a magyarokkal hozott össze a sors. Voltam egy cukrászdában is, és az eladó megkérdezte, angolul, hogy nem beszélek románul? Én visszakérdeztem, és te magyarul? Erre hevesen rázta a fejét. Én meg felnéztem a cukrászda plafonjára, ahol a régi épületről vannak képek:

Egy másik blogban olvastam Kolozsvárról, ahol felhívták a figyelmet arra, hogy mennyi vezeték van a városban. És tényleg, és aki nálam egy kicsit magasabb, simán beleakad (ez ezen a képen nem látszódik:):

 


5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szepvaroskolozsvar.blog.hu/api/trackback/id/tr832683011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadaika 2011.02.23. 20:15:55

Én is nagyon szeretem az ilyen időt! Furcsa módon azok a reggel 7-kor kezdődő németórák az általánosban jutnak erről eszembe :)

Ritke 2011.02.23. 20:54:07

Kati, mivel te vagy a legügyesebben kommentelő, te jöhetsz velem Madridba:)

nővérgye 2011.02.24. 21:53:44

Kikérem magamnak! Engem meg vigyen oda a férjem, ahova akar? HM?!

nővérgye 2011.02.24. 21:55:26

Mihez kellett a biztostű? Csak nem rendet akarsz tenni a kÁbel a rengetegben?

Ritke 2011.02.25. 03:00:20

@nővérgye: Nem ,vettem egy nadrágot Romániában, és másnap leszakadt a gombja...:) átmeneti megoldás.
süti beállítások módosítása