HTML

Szép város Kolozsvár

Február 7-től május 7-ig a kolozsvári Babes-Bolyai Egyetem tanulója leszek. Az élményeimet itt írom le.

Friss topikok

  • schild: :) Ez kedves tőlük. :)))) Tanuljá szorgalmasan . (2011.04.20. 21:58) Apró örömök
  • Ritke: @vadaika: Már mi a sztereotípia? Nagyon tetszett. Nagyon durva, hogy milyen történelmi pillanatok... (2011.04.20. 21:19) Szászföld, Székelyföld
  • Ritke: @Móna.1: Na, ezeket a kommenteket eddig nem is láttam. Kata, a képeket most küldöm. Móni, majd jöh... (2011.04.20. 14:10) Hazalátogatás és visszatérés
  • schild: Gyere szeged felé... :))) (2011.04.11. 22:04) Véletelen találkozás
  • Ritke: Sziaaa. Ez most valami eu-s pályázat volt szerintem, érdekes. JÓl vagyok nagyon! Már csak egy hóna... (2011.04.08. 08:46) Tordai sóbánya

Linkblog

2011.02.21. 17:13 Ritke

Az első nap az iskolában

Ma 10-től 6-ig voltam bent a városban, és nagyon sok minden történt ezalatt. És ma volt az első nap, hogy már ismerősökkel is találkoztam. Elizával, a francia lánnyal kétszer is, a külügyi irodában és az iskolában is. Mint kiderült, őt a szobatársam is ismeri. De mindegy is, nem aprózom el. Szóval sikerült a külügyi irodában elintéznem mindent, és lesz román nyelvkurzusom is február 28-tól. Az érdekes lesz, angolul fogják magyarázni a románt:) De valószínűleg ütközik egy órámmal, szóval lehet nem is jön össze.

Aztán elmentem a suliba, itt kiderült az órarendem. Leírom:

Hétfő: 10-12 Antropológiai nyelvészet, szeminárium

Kedd: 8-10 Antropológiai nyelvészet, előadás

        12-14 Retorika, előadás, 14-16 szeminárium minden második héten

Szerda: 18-20 Szemiotika, szeminárium minden második héten

Csütörtök: 18-20 Szemiotika, előadás

Péntek: 8-10 Lexikológia előadás, 10-12 Lexikológia szeminárium

És lehet, hogy bemegyek grammatikaelméletre 12-14, mert azt nagyon ajánlották, de ez nem kötelező.

Tehát minden napra jut valami, de bőven marad szabadidőm. Mondjuk ideje elkezdeni az otthoni tanulmányokkal is foglalkozni...

Az egyetemen rögtön összebarátkoztam pár emberrel. Zsuzsa székelyudvarhelyi, Eszter gyergyószentmiklósi, így máris kaptam két meghívást:) Az erdélyi vendégszeretet...Még megismertem Mónikát és Attilát, ők is magyarosok. Jó lesz ez.

Az egyik tanárral is beszéltem, Szilágyi N. Sándorral, nagyon szimpatikus. Mondta, hogy ne féljek a szemiotikától, nem lesz száraz, el fogunk rugaszkodni a realitásoktól. A szemináriumon pedig a Morse abc-t fogjuk megtanulni:D

Az iskolában ebédeltem, és nagyon finom volt, és nagyon olcsó, és sok. A kávé is csak egy lei, szóval csupa pozitív élmény. Ide ültünk le beszélgetni az új csoporttársakkal 1-2 órát, és nagyon sok mindent elmondtak, ezeket az információkat is fel kell dolgozni:) Az egyik ajánlás alapján elmentem a Heltai Könyvtárba (és mellette a folkkocsmába is beugrottam egy teára). Itt rengeteg magyar könyv van, és nagyon kedvesek a könyvtáros nénik, és nem kell kitölteni semmit, hogy kivehessem a könyvet:) Ki is vettem egy Kundera regényt. Ezen kívül voltam az EMEnél, az Erdélyi Múzeum Egyesületnél, akiknél szintén van magyar könyvtár, és rengeteg program. És voltam az EKE-ben is:) A rövidítések...és befizettem a nagyenyedi túrát. Még nagyon sok út lesz, itt is nagyon kedvesek voltak.

Most már annyi programmal találkozom, hogy nem is tudom elraktározni. Hiába, a városban 320 000 ember él, ebből 100 000 egyetemista. Közben egy erasmusos kapcsolattartó is írt, hogy találkozzunk, és lesznek közös programok...persze nem sajnáltatni akarom magam:)

Beteszek pár képet is, hogy feldobjam ezt az összeszedetlen bejegyzést. A képek a Heltaiban készültek.

Érdekes, hogy a legtöbb helyen ilyen teafiltert adnak. És az asztalokra a só és a bors mellett ecetet és valamilyen olajat is tesznek.

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szepvaroskolozsvar.blog.hu/api/trackback/id/tr492677459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadaika 2011.02.21. 18:45:41

A teához adnak ecetet meg olajat? :D Milyen nép ez...! ;) Látom, gyűjtöttél kis barátokat is ;)

v_misi 2011.02.21. 18:50:06

Az ecet a sushihoz van.

vadaika 2011.02.21. 18:51:04

@v_misi: ohóóó így már mindent értek :)

Ritke 2011.02.21. 18:55:10

@vadaika: Ecetet mindenhez adnak itt:) Amúgy ettem egy rántottát, és ahhoz, bár nem tudom, hogy ez javít-e a helyzeten:)

panni.d 2011.02.21. 20:36:03

Első nap az iskolában,
padban ülök, figyelek.
Nem lógatom kezem lábam,
nagy dolog ez, Gyerekek!
süti beállítások módosítása