HTML

Szép város Kolozsvár

Február 7-től május 7-ig a kolozsvári Babes-Bolyai Egyetem tanulója leszek. Az élményeimet itt írom le.

Friss topikok

  • schild: :) Ez kedves tőlük. :)))) Tanuljá szorgalmasan . (2011.04.20. 21:58) Apró örömök
  • Ritke: @vadaika: Már mi a sztereotípia? Nagyon tetszett. Nagyon durva, hogy milyen történelmi pillanatok... (2011.04.20. 21:19) Szászföld, Székelyföld
  • Ritke: @Móna.1: Na, ezeket a kommenteket eddig nem is láttam. Kata, a képeket most küldöm. Móni, majd jöh... (2011.04.20. 14:10) Hazalátogatás és visszatérés
  • schild: Gyere szeged felé... :))) (2011.04.11. 22:04) Véletelen találkozás
  • Ritke: Sziaaa. Ez most valami eu-s pályázat volt szerintem, érdekes. JÓl vagyok nagyon! Már csak egy hóna... (2011.04.08. 08:46) Tordai sóbánya

Linkblog

2011.03.06. 12:15 Ritke

Sűrű program

Kicsit lemaradtam a blogírással, de sok volt a jó program szerencsére, és azért. Valahol a csütörtöknél hagytam abba. Próbálom rekonstruálni az eseményeket, még jó, hogy mindig ott van a fényképezőgép:) Szóval csütörtök este volt az erasmusos Welcome Party. Előtte beültünk az Insomniába páran (ez is egy magyar hely), ott volt Flor,Agnes és egy finn lány, Anja. Ő itt dolgozik a könyvtárban, és nagyon jó fej csaj, nem egy tipikus finn. Ezt ő mondta, hogy Finnországban mindenki depressziós:) Ha első alkalommal találkozom egy külföldivel, akkor mindig az a téma, hogy mi jellemző az országra, és hogy mik a közös pontok, nálunk ugye a nyelv. A nyelvtörténeti tudásunkat elővéve megbeszéltük a közös, ősi szavainkat, pl. kéz, ház, és örültünk ennek:) Meg persze a legtöbb külföldi ismeri azt a magyar szót, hogy egészségedre (mármint ez nem közös szó):) 

Na, aztán átmentünk a buliba, az Agronomia nevű helyre, itt találkoztam újabb külföldiekkel, de azért kezd kialakulni egy csapat. Olyannyira, hogy tegnap este nem mentem el egy buliba, és 11-kor bekopogtattak hozzám, hogy jól vagyok-e, mert aggódtak:)

A következő képen a kiscsapat egyik része látható: 

 4 órakor feküdtem le aludni, így 3 óra alvás után elindultam a suliba pénteken. És bementem minden órára, sőt egy plusz órára is, egy hős vagyok:)

Az első órám Lexikográfia volt, ezt le is fogom cserélni, ha el tudom intézni. Elsős tantárgy, és a tanár diktál az órán, olyan dolgokat, amiről ezerszer hallottam, szóval nincs sok értelme, ráadásul pénteken, 8-kor van:) Aztán szünetem lett volna, de bementem egy mesteris órára, Regionális irodalom nevű kurzusra. Erre majd nem tudok bejárni, de jó volt hallani az itteni irodalomról, és fel is írtam pár könyvcímet, amit majd később el szeretnék olvasni.

Ezután bementem egy másik mesterképzéses órára, Grammatikaelméletre. Erre szeretném lecserélni a Lexikográfiát. Itt egy munkafüzetet hozunk létre az itteni tanároknak, magyarázattal. Az a lényege, hogy nem a leíró nyelvtan szerint megy, ahogy mi is tanultunk, és ahogy a legtöbb helyen még folyik az oktatás, hanem a modern nyelvészeti irányzatok szerint, hiszen van egy csomó definíció, ami már nem állja meg a helyét, vagy téves. És a legfontosabb, hogy nem a hagyományos mondatelemzés van a központban, hanem az, hogy a gyerek magától jöjjön rá a dolgokra, és tudja, hogy mi miért van. Na, erről még tudnék egy csomó mindent írni, de nem lovalom bele magam:) Szóval ez az óra szakmailag is sokat fejleszt, ráadásul részt vehetek egy olyan munkafüzet létrehozásában, amit meg is jelentetnek. Viszont nagyon sokat kell rá készülnöm, mert egy csomó olyan dolog van, amiről én úgy tudtam (mert úgy tanították), hogy helyes, pedig logikusan nem az.A szakdolgozat így megint háttérbe fog szorulni a jövő héten, de szerencsére meghosszabbították a leadási időt, így csak május 10-ig írhatom még. Nyilván addig nem akarom elhúzni...

A suli után szinte rögtön a színházba mentem, a Carmina burana balett-előadásra. Annyira nem tetszett, meg szerintem nem voltak jók a táncosok, és kicsit közönséges volt a darab. De nem csak én voltam ezzel így, Zsófinak sem tetszett, és vele megbeszéltük, hogy hát igen, román előadás volt:) Persze csak viccesen:) A darab után beültünk még egy helyre, szóval nagyon hosszú napom volt. A hétvégéről egy következő bejegyzésben írok, hogy ne legyen annyira hosszú.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://szepvaroskolozsvar.blog.hu/api/trackback/id/tr582714904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása