HTML

Szép város Kolozsvár

Február 7-től május 7-ig a kolozsvári Babes-Bolyai Egyetem tanulója leszek. Az élményeimet itt írom le.

Friss topikok

  • schild: :) Ez kedves tőlük. :)))) Tanuljá szorgalmasan . (2011.04.20. 21:58) Apró örömök
  • Ritke: @vadaika: Már mi a sztereotípia? Nagyon tetszett. Nagyon durva, hogy milyen történelmi pillanatok... (2011.04.20. 21:19) Szászföld, Székelyföld
  • Ritke: @Móna.1: Na, ezeket a kommenteket eddig nem is láttam. Kata, a képeket most küldöm. Móni, majd jöh... (2011.04.20. 14:10) Hazalátogatás és visszatérés
  • schild: Gyere szeged felé... :))) (2011.04.11. 22:04) Véletelen találkozás
  • Ritke: Sziaaa. Ez most valami eu-s pályázat volt szerintem, érdekes. JÓl vagyok nagyon! Már csak egy hóna... (2011.04.08. 08:46) Tordai sóbánya

Linkblog

2011.02.19. 13:12 Ritke

Az út Marosvásárhelyre

Nagyon korán keltem péntek reggel, otthoni idő szerint fél 5-kor. Taxival mentem le az állomásra (itt nagyon olcsó a taxi, vetekszik a szekszárdi árakkal). Megszoktam, hogy itt a kollégium mellett állnak taxisok, így erre számítottam reggel is. De nem álltak ott. Még soha nem intettem le taxit eddig, de most sikerült egyet útközben. Mondtam neki, hogy a garahoz szeretnék menni, ami az állomást jelenti. Én úgy tudtam, hogy a vasútállomásnál van a buszállomás, de amikor odaértünk, kiderült, hogy nem. Valahogy sikerült neki elmagyaráznom, hogy Targu Mures és busz, és megértette! Amúgy nagyon segítőkész volt! És jó Klippel szokás szerint még így is negyedórával előbb odaértem.

Út közben is fényképeztem, gyönyörű a táj. Nem lett valami jó ez a kép, de azért érzékelteti. Ahogy áthaladtunk kisebb városokon, megfigyeltem, hogy szinte mindenhova tettek a Romulus és Remus szoborból. Torda után pedig ezeket a csodákat sikerült lekapnom:

Nagyon giccses cigány paloták (ilyen amikor a cigányok és a románok ízlése találkozik), egyre több ilyen van Romániában, és élénk a színűk általában. Ezek még nincsenek készen.

A busz egyébként kényelmes volt, kicsit hideg, lassan melegedett fel. Az utazás alatt (2 óra és 100 km) 3 fokról 18-ig ment a hőmérséklet fokozatosan. Az út sem volt olyan rossz állapotú, mondjuk nagyon forgalmas. Egy zebránál például egy stoptáblás nő állított meg minket, hogy át tudjanak menni a gyerekek (mint az amerikai filmekben az iskoláknál). 9-re érkeztem meg Marosvásárhelyre: következő bejegyzés.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szepvaroskolozsvar.blog.hu/api/trackback/id/tr222672510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadaika 2011.02.19. 15:17:05

Jááj de szíp kis hásziendák!

Ritke 2011.02.19. 15:22:38

@vadaika: Laci azt mondta, hogy közben meg ezek mellett laknak valami kunyhóban:) Pedig elférne itt az egész tinasztia:D
süti beállítások módosítása