HTML

Szép város Kolozsvár

Február 7-től május 7-ig a kolozsvári Babes-Bolyai Egyetem tanulója leszek. Az élményeimet itt írom le.

Friss topikok

  • schild: :) Ez kedves tőlük. :)))) Tanuljá szorgalmasan . (2011.04.20. 21:58) Apró örömök
  • Ritke: @vadaika: Már mi a sztereotípia? Nagyon tetszett. Nagyon durva, hogy milyen történelmi pillanatok... (2011.04.20. 21:19) Szászföld, Székelyföld
  • Ritke: @Móna.1: Na, ezeket a kommenteket eddig nem is láttam. Kata, a képeket most küldöm. Móni, majd jöh... (2011.04.20. 14:10) Hazalátogatás és visszatérés
  • schild: Gyere szeged felé... :))) (2011.04.11. 22:04) Véletelen találkozás
  • Ritke: Sziaaa. Ez most valami eu-s pályázat volt szerintem, érdekes. JÓl vagyok nagyon! Már csak egy hóna... (2011.04.08. 08:46) Tordai sóbánya

Linkblog

2011.02.13. 17:15 Ritke

Házsongárd

A Házsongárd név valószínűleg a Hasen garden-ből alakult ki. Egy érdekes adat:D

  A temető nagyon nagy, iszonyat sok sír található benne, így felér egy geocachinggel a nagy magyarok sírjának megkeresése. Ráadásul nagyon kicsi hely van a sírok között, így több száz éves sírokon mászkáltam, kicsit féltem is, hogy belesek valahová. A temető egy dombon van, és tele van fákkal, nagyon csendes, szóval megvan a hangulata.

Vannak nagyon érdekes sírfeliratok, amelyek a régi nyelvet tükrözik, teszek be kettő képet erről.

Az első nem nagyon látszik, ezt leírom: "Zord sziklák közt bérczek ormán a vadakkal harczra keltem: s egy szelíd galamb halálán mégis megtőrt szívem-lelkem

Galamb szelíd nőm sírjára sohajtás közt hulla könnyem szerelmed népem hazája tartá csak a lelket bennem

Most teljesűl ohajtásom itt nyugszom hű társam mellett s lelkem boldog lesz ha látom felvirulva nemzetemet."

 Számomra érdekes, hogy a gyermekként meghalóknál a becenevek kerültek a sírra, igy például Gyulukánál. Elég félelmetes nekem ez a kép is.

 

Megtaláltam több híres magyarnak is a sírját, Dsida Jenőét és Reményik Sándorét mutatom képen is.

Még itt nyugszik Apáczai Csere János, Szilágyi Domokos, Szenczi Molnár Albert, Jósika Miklós, és még nagyon sokan. A temető bejáratánál van egy térkép, és azon több, mint 100 név fel van sorolva. Természetesen én ezt akkor vettem észre, mikor már végeztem:), de így is sok sírt láttam.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://szepvaroskolozsvar.blog.hu/api/trackback/id/tr612658419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása