HTML

Szép város Kolozsvár

Február 7-től május 7-ig a kolozsvári Babes-Bolyai Egyetem tanulója leszek. Az élményeimet itt írom le.

Friss topikok

  • schild: :) Ez kedves tőlük. :)))) Tanuljá szorgalmasan . (2011.04.20. 21:58) Apró örömök
  • Ritke: @vadaika: Már mi a sztereotípia? Nagyon tetszett. Nagyon durva, hogy milyen történelmi pillanatok... (2011.04.20. 21:19) Szászföld, Székelyföld
  • Ritke: @Móna.1: Na, ezeket a kommenteket eddig nem is láttam. Kata, a képeket most küldöm. Móni, majd jöh... (2011.04.20. 14:10) Hazalátogatás és visszatérés
  • schild: Gyere szeged felé... :))) (2011.04.11. 22:04) Véletelen találkozás
  • Ritke: Sziaaa. Ez most valami eu-s pályázat volt szerintem, érdekes. JÓl vagyok nagyon! Már csak egy hóna... (2011.04.08. 08:46) Tordai sóbánya

Linkblog

2011.02.20. 16:22 Ritke

Iulius Mall

A mai napom az első trolizás élményével és egy bevásárlóközpont felfedezésével telt. A Iulius Mall-ig a kolitól a 25-ös trolival kell menni. Un bilet (egy jegy) 3 lej 50 bani, de ezzel kétszer lehet utazni, oda-vissza. A troli egész tiszta, műanyag ülések vannak benne. Mind a két utamon jött ellenőr, tehát nem nagyon lehet bliccelni. A második alkalommal akadékoskodtak is valamin, de mondtam, hogy nem értem, és akkor hagytak. Valószínűleg az volt a baj, hogy másodjára kétszer lyukasztottam ki a jegyet, mert azt hittem, hogy nem sikerült az első. Egyébként sok esetben előny, hogy nem tudok románul, például amikor kérdőíveztetni akartak az utcán, vagy amikor koldulnak.

A 25-ös troli körbe megy, így ugyanott kellett felszállnom, mint ahol leszálltam. Álltam a másik oldalon egy tíz percet, amire erre rájöttem. A buszon megkérdeztem magyarul beszélő középiskolásnak kinéző srácoktól, hogy jó irányba megyek-e, ők meg erre: "Igen, jó irányba tetszik menni." Ahh, ennyire öregnek nézek ki???:)

Na, "megkaptam" a Iulis Mall-t elsőre. Egy Auchan is tartozik hozzá. Olyan érzésem lett a bevásárlóközponthoz érve, mintha egy másik országban lennék. De aztán belépve újra Romániában jártam, a földszinten zsibvásár és népviseletben lévő emberek. Gondolom, ez csak időszakos dolog, bár ki tudja. Azért jól nézett ki a Starbucks mellett és a Zara előtt az ócskapiac:)

Amúgy a Iulius Mall úgy néz ki belülről, mint bármelyik pesti pláza, van mozi is. Lefényképeztem a Fekete hattyú román plakátját.

Itt a filmek, a tévében is angolul mennek (vagy az adott nyelven) román felirattal. És a románok állítólag elég jók az idegen nyelvekben, van összefüggés.

A trolira visszatérve. Itt mindenhol valami partizene szól, a boltokban, az utcán, a megállókban hangszórók vannak felszerelve és a trolin is. Biztos ezért van olyan sok csodás román sláger, mert egész nap ilyen zenéket hallanak. A koliban már egyik este énekelték a Numa numa je slágert. És ugye az aktuális román sztár Inna is mindenhonnan szól.

Mára ennyi, pihenek, mert holnap lesz az első napom az iskolában!:) Ki fog derülni az órarendem, így valamilyen rendszert tudok végre vinni az életembe:)

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szepvaroskolozsvar.blog.hu/api/trackback/id/tr772674923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

panni.d 2011.02.20. 17:55:34

Kípú tájsi drágoztádinté... :D

vadaika 2011.02.20. 22:16:15

az a zsibvásár tényleg kemény!:) csak, hogy tudd, hogy hol vagy! :)

v_misi 2011.02.21. 18:43:41

Nekem tetszik ez a zsibvasar dolog. Szerintem ez jobb, mint a bamba plazacicak latvanya Bp-n. Es van eselye a helyi arcoknak arulni a plazaban. Nem az Allee elott kuporog a mamika pl. a viragokkal. Ezt nalunk is be kellene vezetni.

vadaika 2011.02.21. 18:48:50

@v_misi: de szerintem akkor a plázáknak sem kellene ilyennek lenniük...

Ritke 2011.02.21. 18:53:55

@v_misi: Mindenesetre nagy volt a kontraszt. És van külön ócskapiac, meg rendes piac a városban, oda sem mennek a Zarától pl:)
süti beállítások módosítása