HTML

Szép város Kolozsvár

Február 7-től május 7-ig a kolozsvári Babes-Bolyai Egyetem tanulója leszek. Az élményeimet itt írom le.

Friss topikok

  • schild: :) Ez kedves tőlük. :)))) Tanuljá szorgalmasan . (2011.04.20. 21:58) Apró örömök
  • Ritke: @vadaika: Már mi a sztereotípia? Nagyon tetszett. Nagyon durva, hogy milyen történelmi pillanatok... (2011.04.20. 21:19) Szászföld, Székelyföld
  • Ritke: @Móna.1: Na, ezeket a kommenteket eddig nem is láttam. Kata, a képeket most küldöm. Móni, majd jöh... (2011.04.20. 14:10) Hazalátogatás és visszatérés
  • schild: Gyere szeged felé... :))) (2011.04.11. 22:04) Véletelen találkozás
  • Ritke: Sziaaa. Ez most valami eu-s pályázat volt szerintem, érdekes. JÓl vagyok nagyon! Már csak egy hóna... (2011.04.08. 08:46) Tordai sóbánya

Linkblog

2011.02.13. 19:23 Ritke

Városnézés

A temető után a belvárost néztem meg. Térkép nélkül mentem mindenhová, és nem tévedtem el! Először a Fő térre mentem, itt áll a Szent Mihály templom. Megnéztem belülről is, nagyon szép. Ide eljövök majd egy misére is, csak a hangulat kedvéért.

A Fő térhez közel egy román emlékmű áll, ami a memorandistáknak állít emléket. Ők a románok polgárjogaiért léptek fel, és a magyar bíróság ítélte el őket. A magyarok ezt az emlékművet a giotinhoz hasonlítják.

 

A Fő tértől nem messze áll Mátyás király szülőháza, ahol most egy művészeti suli van. Benézve megértettem, hol tanítják ezt a remek román művészetet.

 

Utána elmentem a Szépművészeti Múzeumba, ami a Bánffy palotában van. Az épület nagyon szép, belülről is. A festmények azonban...és nem akarom mindig feltüntetni a románokat rossz színben:) Most először használtam a diákomat, így csak 1 lei volt a belépő. Amikor odamentem, nem nagyon tudtam megértetni magam, mert csak románul beszéltek, de voltak még ott emberek, és odafordultam hozzájuk, hogy "tud valaki magyarul?" a "van orvos a teremben?" mintájára:), és bejött. A Történeti Múzeumot is meg akartam nézni, de az ebben az évben zárva van:)

Út közben megtaláltam az igazi Macskaházat, egy régi épületet, ami tele van élő macskákkal.

Végül a Krajczárban kötöttem ki.

 

Hazaérve pedig ismét "találkoztam" a birkákkal. A képen láthatjátok a környezetet is, ahol lakom.

14 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szepvaroskolozsvar.blog.hu/api/trackback/id/tr382658715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Belyjatska 2011.02.14. 15:58:13

Nekem kezd gyanús lenni, hogy ezek a birkák mindig a Krajcárral összefüggésben jelennek meg..khm.
:)

Móna.1 2011.02.14. 20:23:49

De édes a kis ugráló birka!!!!

Úgy látom a Krajczár még mindig jó hely :D

Gyönyörű helyeket néztél meg! Az a temető hihetetlen, az idős rokon-néniről nem is beszélve (ha jól emlékszem Ilonka)

Lassan kezdődik a suli is nem?

Ritke 2011.02.14. 20:56:33

Igen, 21-én. Addig még van egy hetem nézelődni. Na, meg persze azután is, csak most intenzíven. Ma elmentem a botanikus kert mellett is, ha jobb idő lesz, elmegyek oda is.
Majd írj levelet, hogy veled mi újság! Még csak egy hét telt el, de hiányzik a heti kávézásunk (sörözésünk):)

v_misi 2011.02.15. 18:48:50

21 elérhető cachet láttam most Kolozsváron a geocaching.com-ról, ezt ajánlom a figyelmedbe, egészen új:
www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=b061c72d-e43d-4b15-8799-fc571d5cc8cd

Ritke 2011.02.15. 18:56:56

@v_misi: Köszi Misi, utánanézek!

snakeblood · http://ozeee.hu 2011.02.16. 09:28:07

Egyébként miért nem tudtam erről a blogról? Nem figyeltem, vagy nem mondtad?

Ritke 2011.02.16. 09:32:51

@snakeblood: Kiraktam facebbokra és msn-re is. Csak nem figyelsz!:)

Ritke 2011.02.16. 09:36:27

@snakeblood: Úgy közöltem, ahogy te a legjobban megérted!:)

snakeblood · http://ozeee.hu 2011.02.16. 09:43:37

Ha Facebookra nem megyek fel mondjuk egy napig, akkor elsiklik néhány ilyen blogajánló.
Most biztos azt gondolod, hogy olyan nincs, hogy egy napig ne menjek fel Facebookra. De van, mert az értesítéseket amúgy is megkapom a telefonomra, tehát legalább azzal kapcsolatban kapok mindent rögtön, ahova írtam.

Ritke 2011.02.16. 09:45:57

@snakeblood: Akkor ezúton is elnézést kérek:) De az a lényeg, hogy megtaláltad, és máris duplájára nőtt a kommentek száma:)

snakeblood · http://ozeee.hu 2011.02.16. 09:47:13

Miért mi másra számítottál, ha itt vagyok? :)

Ritke 2011.02.16. 09:50:42

@snakeblood: Azért remélem a bejegyzésekhez kapcsolódóan is fogsz kommentelni:D
süti beállítások módosítása