HTML

Szép város Kolozsvár

Február 7-től május 7-ig a kolozsvári Babes-Bolyai Egyetem tanulója leszek. Az élményeimet itt írom le.

Friss topikok

  • schild: :) Ez kedves tőlük. :)))) Tanuljá szorgalmasan . (2011.04.20. 21:58) Apró örömök
  • Ritke: @vadaika: Már mi a sztereotípia? Nagyon tetszett. Nagyon durva, hogy milyen történelmi pillanatok... (2011.04.20. 21:19) Szászföld, Székelyföld
  • Ritke: @Móna.1: Na, ezeket a kommenteket eddig nem is láttam. Kata, a képeket most küldöm. Móni, majd jöh... (2011.04.20. 14:10) Hazalátogatás és visszatérés
  • schild: Gyere szeged felé... :))) (2011.04.11. 22:04) Véletelen találkozás
  • Ritke: Sziaaa. Ez most valami eu-s pályázat volt szerintem, érdekes. JÓl vagyok nagyon! Már csak egy hóna... (2011.04.08. 08:46) Tordai sóbánya

Linkblog

2011.02.10. 12:30 Ritke

Szavak

Itt a sütit tésztának nevezik (erre Goofy hívta fel a figyelmem, és tényleg). Lacitól kérdeztem, hogy akkor hogy nevezik a süti tésztáját? :) Tésztatészta?

Vannak román jövevényszavak, mint az eszkavátor. És tegnap Alízék használták a bőrcigi kifejezést, ami a szivart takarja. És a "s" kötőszó használata minden mennyiségben. Amire nagyon könnyen rá lehet szokni. Ja, s az aragáz, ami a tűzhely, ha jól értettem.

S a megtalálod, eléred az a megkapod. De Klaudia (aki nem itt él) is így mondta, megfigyeltem:) Szóval ez is ragadós.

 

 

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szepvaroskolozsvar.blog.hu/api/trackback/id/tr372651410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Móna.1 2011.02.10. 13:01:24

S Neked mi a véleményed a "s" betűről? :D
Egyébként szerintem nagyon állat, tényleg könnyű rászokni.
"Ott elmész egyenesen, s aztán megkapod az első lámpát..."
Írj még ilyeneket!!!!

Ritke 2011.02.10. 14:13:44

@Móna.1: S rajta s leszek s Móni!:D

nővérgye 2011.02.10. 17:59:12

És akkor így beszélsz, míg a világ, s két nap.

Ezt az onnan származó munkatársamtól hallottam.

Szóval aragáz. S mi van akkor, ha a férj akar rántottát sütni. Apagáz?

bogyofalvi 2011.02.11. 17:22:10

Már és is s-ezek, Magor miatt :)
Hozzáadok a szótárhoz:

murok-répa
paszuly vagy fuszulyka -bab
málé-kukorica vagy mulya ember
pulya-gyerek
ügyelj-vigyázz
szukk-üdítő
adok egy bippet - megcsörgetlek
rimmel - szempillaspirál (úgy általában)

Ja, és ami itt Magyarországon a tészta (a főznivaló), az ott laska. Ebből sokáig bajom volt az itteni oviban :)

És a móka kedvéért majd kérdezd meg a hagymákat, van egy kis kavar a lila-vörös-fehér vonalon. :)

Nagyon jó olvasni a blogot, remélem, minden nap írsz :)

Ritke 2011.02.11. 17:31:48

@bogyofalvi: :) Köszi, a szukkal épp ma találkoztam a rokonlátogatás alkalmával. Az Ursust meg igen, bezárták, lesz valami vendéglő a helyén mini sörgyárral. De nem tudok többet ennél. Holnap rámegyek erre a hagyma témára:) Jó, hogy olvasod a blogot bogyófalvi:D
süti beállítások módosítása