HTML

Szép város Kolozsvár

Február 7-től május 7-ig a kolozsvári Babes-Bolyai Egyetem tanulója leszek. Az élményeimet itt írom le.

Friss topikok

  • schild: :) Ez kedves tőlük. :)))) Tanuljá szorgalmasan . (2011.04.20. 21:58) Apró örömök
  • Ritke: @vadaika: Már mi a sztereotípia? Nagyon tetszett. Nagyon durva, hogy milyen történelmi pillanatok... (2011.04.20. 21:19) Szászföld, Székelyföld
  • Ritke: @Móna.1: Na, ezeket a kommenteket eddig nem is láttam. Kata, a képeket most küldöm. Móni, majd jöh... (2011.04.20. 14:10) Hazalátogatás és visszatérés
  • schild: Gyere szeged felé... :))) (2011.04.11. 22:04) Véletelen találkozás
  • Ritke: Sziaaa. Ez most valami eu-s pályázat volt szerintem, érdekes. JÓl vagyok nagyon! Már csak egy hóna... (2011.04.08. 08:46) Tordai sóbánya

Linkblog

2011.02.09. 08:14 Ritke

Szerda reggel, ismerkedés a kollégiummal

Ma reggel befizettem a kollégium díját, ami 150 lei, azaz 10 000 Ft. Ez nagyon jó ár. Ezért van egy szobám, külön fürdő, és egy kis konyharész, de ott igazából csak egy hűtő van és egy szekrény, amit valószínűleg ruhák tárolására fogunk használni:) Van az első emeleten egy konyha, de ott sincs semmi, úgyhogy nem sokat fogok főzni 3 hónap alatt. Egy vízforralót ma mindenképpen beszerzek, mert a reggeli teámat csak meleg csapvízzel tudtam elkészíteni. Az egyetemnek amúgy van menzája:) Úgyhogy eszem majd minden nap főtt ételt (ez a mondat mamának szólt).

A szobában összesen egy konnektor van, úgyhogy egy hosszabbítót is be kell szereznem, és valami felmosó rongyot is. Az ágyneműt minden szerdán 7 és 10 között le lehet cserélni tisztára, a pokrócot sajnos nem, pedig elég dohos szaga van. Azt csak a lábam melegítésére használtam este. Amúgy elég kényelmes az ágy, jót aludtam.Remélem normális szobatársam lesz, akit valamilyen nyelven meg is tudok érteni. Ja, most a befizetés is angolul ment, és valamilyen szerződést is aláírtam, ami angol volt:) Remélem nem a szerveimről szólt.

A mosást egy másik épületben lehet intézni. tegnap egy román csaj megmutatta, angolul elmagyarázta mit kell csinálni, remélem jól értettem mindent:) 5 lei a mosás, és csak be kell adni a ruhákat, és kimossák nekünk. Ha jól értettem:) Mert ha nem, akkor várhatom majd, hogy tiszták legyenek:) Remélem szárazon adják majd vissza.

Egyébként annyira érdekes, hogy ha egy olyan országban vagy, ahol nem érted a nyelvet, akkor mennyire felértékelődnek a legalapvetőbb dolgok. Mint pl. a mosás:) Még szerencse, hogy itt van Laci (a magyar szakos), és ő fordít a hivatalos dolgoknál. Tegnap vettünk román telefonkártyát, így van román számom is. A feltöltés itt egy hónapra szól, de nagyon sokat lehet beszélni rajta, és 1600 Ft volt kb. Haza nem tudtam vele telefonálni (Riti hazatelefonál:).

Állítólag az épületben van még egy magyar srác, remélem találkozom vele, mert az nagyban megkönnyítené az eligazodásom a kollégiumi életben. És van egy takarítónéni, Margit, aki még tud segíteni, de ma őt nem találtam meg.

A mai program az lesz, hogy bejelentkezek az itteni külügyön, mármint az egyetem külügyi részén, utána a könyvtárba is. Ezen kívül egy piacot mutat nekem Laci. Tegnap már mutatott egy-két turkálót is, ahol tök olcsó a ruha és jók is, úgyhogy sok cuccal fogok hazatérni. Lehet, nem is fogok mosni:) Na, meg a sörözés van mára a Krajczárban. Megnézzük a Bulgakov nevű helyet is, aminek Orbán János Dénes a vezetője, így sok irodalmi est van, és sok jó buli állítólag. Ezeket persze délután, este Klaudiáékkal találkozom, akikkel valami szórakozóhelyre megyünk a Horea úton, ahol a suli is van. Még jön velük Alíz és a barátja.

Még írok kicsit az egyetemi lapról, de azt egy másik bejegyzésben.

 

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szepvaroskolozsvar.blog.hu/api/trackback/id/tr112648440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nővérgye 2011.02.09. 18:24:12

Remélem, hogy véletlenül nem a szegényeknek adakoztál 5 leit a ruháiddal együtt:)

A piacon inkább ne menj oda olyan standokhoz, ahol húst meg májat, meg vesét árulnak, nehogy az legyen a szervkereskedő, Te meg kérsz magadnak valamit...:) Vagy szintén tudtodon kívül felajánlasz:)))

Ritke 2011.02.09. 18:51:18

@nővérgye: Még nem voltam mosni, de erre figyelek mindenképp, köszi:)
süti beállítások módosítása