HTML

Szép város Kolozsvár

Február 7-től május 7-ig a kolozsvári Babes-Bolyai Egyetem tanulója leszek. Az élményeimet itt írom le.

Friss topikok

  • schild: :) Ez kedves tőlük. :)))) Tanuljá szorgalmasan . (2011.04.20. 21:58) Apró örömök
  • Ritke: @vadaika: Már mi a sztereotípia? Nagyon tetszett. Nagyon durva, hogy milyen történelmi pillanatok... (2011.04.20. 21:19) Szászföld, Székelyföld
  • Ritke: @Móna.1: Na, ezeket a kommenteket eddig nem is láttam. Kata, a képeket most küldöm. Móni, majd jöh... (2011.04.20. 14:10) Hazalátogatás és visszatérés
  • schild: Gyere szeged felé... :))) (2011.04.11. 22:04) Véletelen találkozás
  • Ritke: Sziaaa. Ez most valami eu-s pályázat volt szerintem, érdekes. JÓl vagyok nagyon! Már csak egy hóna... (2011.04.08. 08:46) Tordai sóbánya

Linkblog

2011.02.08. 17:50 Ritke

Az első két nap képekben

Hétfőn, itteni idő szerint 10 óra körül megérkeztünk Kolozsvárra. Lacival és Klaudiával jöttem, ők hoztak kocsival. Volt párszor azért halálfélelmem, a ködben, a szembejövő sávjukat tévesztő kamionokkal, de ezt mamának ne mondd Zsuzsi:)

 

 Laci albérletében aludtam első este, ahol is a következő nevezetesség rejlik:

Nem tudom, mennyire látszik, de ez egy gázzal működő cserépkályha:)

Aztán másnap elindultam egymagam, és nem tévedtem el egyszer sem! Vagyis voltak kisebb tévesztések, de belefér. A második próbálkozásra sikerült megtalálni a kollégiumot (az elsőnél egy odahívott magyar takarítónéni segítségével kiderült, hogy nem jó helyen járok). Itt angolul sikerült megértetnem magam, így eljutottam a portára, ahol már várt egy boríték a szoba kulcsával. A szobám tök korrekt, kétágyas, van külön fürdőnk is, meg hűtő. Sokkal rosszabbra számítottam, de a nap folyamán többször megdőlt a Romániával szemben felállított előítéleteim sorozata.                                                       

 Ezután térkép segítségével (persze rögtön a "rövidebb utat" választva) eljutottam az egyetemre. A magyar rész elég kicsi, és cigifüstös. Nagyon kedvesen fogadtak, és sikerült elintézni a diákot, amivel 50 % kedvezménnyel utazhatok Románián belül, városon belül pedig egy vonal ingyenes, meg van még valami kedvezmény. Kaptam leckekönyvet is, ami belefér a pénztárcámba, és nem azért mert akkora pénztárcám van:) Szóval nagyon kicsi:)

Ezután találkoztam Lacival, aki idejár az egyetemre. Nagyon sok mindenben segített, és rengeteg dolgot megmutatott a városban (jó magyar kocsmákat pl.).

 Móni, ezt neked fényképeztem. A Krajczár, ahol pár éve elég sok időt eltöltöttünk, és ide megyünk holnap sörözni.

 Ez a kép a kilátóból készült, amit Fellegvárnak hívnak, de még nem sikerült rájönni, miért. Csak egy csúnya szálloda van fent, meg egy román emlékmű, ami a magyarok legyőzésének állít emléket. egy csomó ehhez hasonló "műemlék" van a városban, meg a római múltra utaló csodák.

Amikor mentünk a Fellegvárba, egy bácsi magyarul megkérdezte tőlünk az időt. Laci mondta, hogy ha az öregek hallanak magyar beszédet, akkor ilyen cselekkel kezdeményeznek beszélgetést a fiatalokkal:)

Jajj, egy csomó minden van még, de most ennyit írok, végül itt egy kép a mostani állapotomról:)

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szepvaroskolozsvar.blog.hu/api/trackback/id/tr642647293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nővérgye 2011.02.08. 20:31:42

Szia Ritike!

Örülünk, hogy minden rendben és jéééé, van ott hó is!!!! Tiszta civilizált:))) De tényleg tuti. Óvatosan a sörözéssel, ne minden krajczárod arra menjen el:)
Máris hiányzol, de minden nap nézlek, és közvetítek (cenzúrázva:)

Annyira fejlettek ott, hogy már van söralátét-index:)

Küldj képet az épületekről is, és kérdezz rá az állatkertre is! Nagyon fontos színhely:)

Aranyosnak tűnnek a kísérőid is.

Mára ennyi elég is, várjuk a beszámolót, és számold meg a sarkokat a szobádban! És zárj mindent!:)))

panni.d 2011.02.08. 21:23:31

Szia, Ritike!

Vicces vagy. :) Örülök, hogy jól vagy!
Azt találtam ki, hogy ha rendesen írod a beszámolókat, én is írok arról, ami itt történik. :D Jó lesz, mindenféle fontos információval el leszel látva, gondolok ilyenekre például, hogy: Szandika Bélát várja vissza, Claudia szerint Attila ölte meg Valtert stb. Ha igényled, csatolok képet is. :D
Vigyázz Magadra!!!

Puszi!

Ritke 2011.02.09. 07:21:29

@panni.d:
:D Igénylem hát:) A Storyt is kérem kivonatolva:)
Meg azért a suliról is írhatnál, hogy mi a helyzet Szegeden, stb.

Puszi!

Ritke 2011.02.09. 07:24:41

@nővérgye:
Szia Zsuzsi!
Le se tagadhatnám, hogy a nővérem vagy (krajczáros poén):)
Ti is hiányoztok nagyon, főleg Zokni!:) Vannak nálam képek, majd átküldöm.
Egyébként, akik a képen vannak, ők Laci és Klaudia, de aki kísért ő egy másik Laci, aki magyar szakos itt.
Majd fényképezek még sokat, csak tegnap köd volt, és nem látszott semmi, ami nagyban megkönnyítette a tájékozódást:)
Meg az állatkertet is megkérdezem:)

Üdvözlöm mamát és aput!
Puszi

Móna.1 2011.02.10. 07:56:01

Jííhááá!
Ha minden igaz, már voltál a Krajczárban! Még mindig helyes magyar srác a pultos, aki sajnálatból ingyen sört osztogat? :D

Ritke 2011.02.10. 10:13:14

@Móna.1: Ez egy jó reklám a helynek:) De máshova mentünk tegnap, szóval még nem voltam bent, a héten pótolom!
süti beállítások módosítása