HTML

Szép város Kolozsvár

Február 7-től május 7-ig a kolozsvári Babes-Bolyai Egyetem tanulója leszek. Az élményeimet itt írom le.

Friss topikok

  • schild: :) Ez kedves tőlük. :)))) Tanuljá szorgalmasan . (2011.04.20. 21:58) Apró örömök
  • Ritke: @vadaika: Már mi a sztereotípia? Nagyon tetszett. Nagyon durva, hogy milyen történelmi pillanatok... (2011.04.20. 21:19) Szászföld, Székelyföld
  • Ritke: @Móna.1: Na, ezeket a kommenteket eddig nem is láttam. Kata, a képeket most küldöm. Móni, majd jöh... (2011.04.20. 14:10) Hazalátogatás és visszatérés
  • schild: Gyere szeged felé... :))) (2011.04.11. 22:04) Véletelen találkozás
  • Ritke: Sziaaa. Ez most valami eu-s pályázat volt szerintem, érdekes. JÓl vagyok nagyon! Már csak egy hóna... (2011.04.08. 08:46) Tordai sóbánya

Linkblog

2011.02.28. 13:24 Ritke

Márciuska-vásár

Ma 10-re mentem suliba, de kiderült, hogy áttették ezt az órát 4-re. Gondolom ment erről egy körlevél, de annyira még nem sikerült beépülni, hogy ezt megkapjam:) De nem volt gond, mert 11-től úgyis a román nyelvkurzusra mentem. 4-kor egyébként a piros ládánál fogunk találkozni a suliban, ez A találkozási pont itt. Mondták, hogy volt olyan időszak, amikor nem volt ott a piros láda, de akkor is úgy mondták, hogy "találkozzunk a piros ládánál":)

A nyelvkurzus előtt végre megtaláltam a magyar ersamusosokat, Zsófit és Bercit, akik Debrecenből jöttek, és itt laknak ebben az épületben, ahol én. Az első óra hétfőn lesz délben, még nem iratkoztam fel, mert lehet nem fogok bejárni, először megnézem az első órát.

A megbeszélés után egy svéd és egy német lány (Liza és Eva) mutatott nekem egy piacot Kolozsváron:) Jött Flor is, ő látható többek között a képen. Itt nagyon jó áron vannak a zöldségek, gyümölcsök, sajtok (pálinkát nem találtam:), de azt majd falun veszek és viszek haza). Sok magyar árus van itt, egy nénivel beszélgettem is, hogy az ő lánya Pesterzsébeten él, stb.

Ezután elmentünk a színházhoz, és vettünk jegyeket a Carmina Burana balettre, ez pénteken lesz. Ide jön Flor, Eva, Lisa, Zsófi és Agnes.

Mikor mentünk ebédelni Florral (a svéd és a német csaj inkább a kollégiumban főzött valami zöldséges cuccot, amúgy ők sokkal távolságtartóbbak voltak), akkor találkoztunk a Márciuska-vásárral. Itt kis kitűzőket lehet kapni, amiken virág van, vagy lóhere, vagy egyéb figurák. Ezeket hagyományosan március elsején tűzik ki a férfiak a nőkre, "akik a megújulás és a termékenység jelképei, ahogyan a tavasz is". Nekem nagyon tetszik ez a hagyomány:) Lehet, veszek magamnak egy kitűzőt holnap:D

 

 


4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szepvaroskolozsvar.blog.hu/api/trackback/id/tr642697358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandykata 2011.02.28. 22:06:54

És a piros láda tényleg egy piros láda?

Ritke 2011.02.28. 22:21:15

@bandykata: :D Majd lefényképezem a meetingpoint-ot:) És igen, az, de hogy mire való...

vadaika 2011.03.02. 18:18:33

ez a márciuska tényleg aranyos:) Lehet h én is kinevezek vmit, mondjuk a márciusi BKV bérletet ;)

Ritke 2011.03.02. 19:18:51

@vadaika: :D Amúgy elég hatásos a márciuska, mert itt sütött a nap egész nap:)
süti beállítások módosítása