HTML

Szép város Kolozsvár

Február 7-től május 7-ig a kolozsvári Babes-Bolyai Egyetem tanulója leszek. Az élményeimet itt írom le.

Friss topikok

  • schild: :) Ez kedves tőlük. :)))) Tanuljá szorgalmasan . (2011.04.20. 21:58) Apró örömök
  • Ritke: @vadaika: Már mi a sztereotípia? Nagyon tetszett. Nagyon durva, hogy milyen történelmi pillanatok... (2011.04.20. 21:19) Szászföld, Székelyföld
  • Ritke: @Móna.1: Na, ezeket a kommenteket eddig nem is láttam. Kata, a képeket most küldöm. Móni, majd jöh... (2011.04.20. 14:10) Hazalátogatás és visszatérés
  • schild: Gyere szeged felé... :))) (2011.04.11. 22:04) Véletelen találkozás
  • Ritke: Sziaaa. Ez most valami eu-s pályázat volt szerintem, érdekes. JÓl vagyok nagyon! Már csak egy hóna... (2011.04.08. 08:46) Tordai sóbánya

Linkblog

2011.02.19. 12:43 Ritke

Csütörtöki filmklub

Csütörtök este filmklubban voltam, amit az itteni Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem és az EMKE (Erdélyi Magyar Kulturális Egyesület) szervez, kéthetente tartják a Györkös Mányi Albert Emlékházban. Minden alkalommal egy rövidfilmet vetítenek, amit egy végzős hallgató készített a filmes szakon, és egy klasszikus filmet. A klub ingyenes. Az eddigi tapasztalataim alapján nagyon jó kulturális és egyéb szervezések vannak itt Kolozsváron. Ott van az EKE, ami ugye a túrákat szervezi, az EMKE, nekik van egy honlapjuk (www.idogep.hu), és itt egy csomó programot összeszednek, a Bulgakovban felolvasásokat tartanak (most Orbán Viktor felesége jön pl. ma este), koncertek vannak, jövő héten Takáts Tamás DBB koncert lesz. És még nem is jártam az egyetemen...

Visszatérve a filmklubra, már a környezet is nagyon jó volt. Teszek be képeket az emlékházról.

A társaság nagyon vegyes, voltak egyetemisták és idősebb nénik is, egész sokan összejöttünk. A rövidfilm Visky Ábel Éjszakai történet című munkája volt. Nagyon tetszett, igaz a párbeszédeket nem értettem belőle, mert románul volt. De egy román taxis és magyar utasának a története volt, és nagyon vicces, már amit értettem belőle:) A film után volt egy beszélgetés az alkotóval, és amikor megkérdeztem, hogy van-e felirat hozzá, mindenki egyszerre rám nézett, hogy honnan jöttem én:) Amíg a másik filmet elindították, beszélgettem pár egyetemistával.

A másik film Ingmar Bergman Suttogások és sikolyok drámája volt. Olyan szintű film, mint az irodalomban Csehov vagy Ibsen. Voltak benne kicsit megbotránkoztató jelenetek, ilyenkor az egyik idősebb néni hangosan jujjhogott. A jelenetek nem voltak vidámak, de ilyenkor mindenki próbálta visszatartani a nevetését:)

Két hét múlva is elmegyek, mert nagyon tetszett a közeg, meg a filmek is.

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szepvaroskolozsvar.blog.hu/api/trackback/id/tr362672453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nővérgye 2011.02.19. 14:03:54

Jujjjjujjjujjjujjujjhuhuj! :)

Hát honnan jöttél volna! Magyarországról.

Remélem, a többi kisfilmet nem játszod el élőben, mint a taxis jelenetet:)

Ritke 2011.02.19. 14:10:00

@nővérgye: Igen, a péntek reggeli taxis utamon nekem is a kisfilm ugrott be.

vadaika 2011.02.19. 15:13:17

Ez is bizonyítja azt, hogy a jó kezdeményezések nem mindig a pénztől függenek!
süti beállítások módosítása